Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Salvádorská dráha
Fotka

Vlečka Brno-Slatina - letiště


Faktografie

Vystavěna:1950–1953
Ukončení provozu:V provozu.
Číslo vlečky:5047
Délka:1,8 km (2,0 km s rozvětvením)
Vlečka vchází z jihovýchodního zhlaví stanice Brno-Slatina, cca 700 m vede podle trati Brno-Veselí nad Moravou a poté se stáčí slouhým pravotočivým obloukem k západu, kde končí v areálu letiště.
Vlečka vchází z jihovýchodního zhlaví stanice Brno-Slatina, cca 700 m vede podle trati Brno-Veselí nad Moravou a poté se stáčí slouhým pravotočivým obloukem k západu, kde končí v areálu letiště.

Vlečka na brněnské letiště je do dráhy celostátní zaústěna v ŽST Brno-Slatina do koleje č. 5, výhybkou č. 9 v km 6,735, který je současně km 0,000 vlečky. Mezník vymezující obvod odpovědnosti za zabezpečení jízd drážních vozidel na styku drah je námezník výhybky č. 9 a je na místě styku označen mezníkem. Za mezníkem se nachází výkolejka LVk1 bránící v uzavřeném stavu průjezdu vozidel z vlečky do stanice.

Ze stanice vlečka vychází jihovýchodním směrem pozvolným levotočivým obloukem souběžně s celostátní dráhou Brno - Veselí nad Moravou a cca po 700 m se pravotočivě stáčí nejprve přibližně k jihu a po cca 500 m dlouhém pravotočivém oblouku dále k západu. Po posledním 600 m úseku vchází do uzavřeného areálu letiště, kde se rozdvojuje na jediné výhybce na dvě větve, sloužící pro odstavování vozů s palivem pro letecké motory a případně zbožím k letecké přepravě.

Jízda drážních vozidel mezi drahami na místě jejich styku může být provedena jen jako jízda posunového dílu, při obsluze vlečky je dovoleno drážní vozidla sunout i táhnout. Vlastníkem a provozovatelem vlečky je společnost Letiště Brno a. s., v roce 2014 vlastněná firmou B.A.W.D.F. s.r.o., která je v majetku společností TARU - Invest, s.r.o., FIJI, s.r.o. a Mueron Jamay Investments, s.r.o. vlastněných Rudolfem Šnajdrem, Jiřím Filipem, Charlesem Henrim Norbertem De Giraud D´ Agay a společností Mueron Jamay Limited se sídlem na Kypru.

Odbočení vlečky na výhybce č. 9 - pohled k jihovýchodu.
Odbočení vlečky na výhybce č. 9 - pohled k jihovýchodu.
Zvláštní sklonovník při vjezdu do stanice.
Zvláštní sklonovník při vjezdu do stanice.
Výkolejka LVk1 před přejezdem do ulice a dělnické kolonie Slatinky.
Výkolejka LVk1 před přejezdem do ulice a dělnické kolonie Slatinky.
Seřaďovací návěstidlo SeL před výkolejkou LVk1 kryje vjezd do stanice.
Seřaďovací návěstidlo SeL před výkolejkou LVk1 kryje vjezd do stanice.
Pohled k severozápadu na vlečku jdoucí rovnoběžně s drahou Brno - Veselí nad Moravou.
Pohled k severozápadu na vlečku jdoucí rovnoběžně s drahou Brno - Veselí nad Moravou.
Pohled k jihovýchodu na místo, kde se vlečka odděluj od trati Brno - Veselí nad Moravou.
Pohled k jihovýchodu na místo, kde se vlečka odděluj od trati Brno - Veselí nad Moravou.
Místo oddělení vlečky na brněnské letiště od celostátní dráhy Brno - Veselí nad Moravou.
Místo oddělení vlečky na brněnské letiště od celostátní dráhy Brno - Veselí nad Moravou.
Pohled zpátky na vjezdová návěstidla stanice Brno-Slatina.
Pohled zpátky na vjezdová návěstidla stanice Brno-Slatina.
500 m dlouhý rovný úsek mířící zhruba k jihu.
500 m dlouhý rovný úsek mířící zhruba k jihu.
500 m dlouhý rovný úsek při pohldu k severu.
500 m dlouhý rovný úsek při pohldu k severu.
Půlikolemtrový rovný úsek se ukrývá za větrolamem, který je domovem mnoha zvířat a klidnou oázou mezi letištěm, dálnicí a průmyslovou zónou.
Půlikolemtrový rovný úsek se ukrývá za větrolamem, který je domovem mnoha zvířat a klidnou oázou mezi letištěm, dálnicí a průmyslovou zónou.
Pohled od letiště - vlečka ladným obloukem vchází z houští na pláň.
Pohled od letiště - vlečka ladným obloukem vchází z houští na pláň.
Slunce nad brněnským letištěm, jak jej lze pozorovat z železniční vlečky.
Slunce nad brněnským letištěm, jak jej lze pozorovat z železniční vlečky.
Za posledním 600 m dlouhým přímým úsekem vchází vlečka do areálu letiště.
Za posledním 600 m dlouhým přímým úsekem vchází vlečka do areálu letiště.
Úsek vlečky přes pláň před brněnským letištěm.
Úsek vlečky přes pláň před brněnským letištěm.
Letopočet na betonových pražcích svědčí o datu rekonstrukce vlečky k novému brněnskému letišti: psal se rok 1976.
Letopočet na betonových pražcích svědčí o datu rekonstrukce vlečky k novému brněnskému letišti: psal se rok 1976.
Nejdelší přímý úsek vlečky měří asi 600 m.
Nejdelší přímý úsek vlečky měří asi 600 m.
Vjezdová brána a hektometrovník s údajem 1,6.
Vjezdová brána a hektometrovník s údajem 1,6.
Kolejiště v areálu brněnského letiště sestává ze dvou kolejí a jedné výhybky označené číslem 2.
Kolejiště v areálu brněnského letiště sestává ze dvou kolejí a jedné výhybky označené číslem 2.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 16. 3. 2021 a zobrazen celkem 13172×, naposledy dne 2. 5. 2024 v 16:21.

Texty na téma Vlečka Brno-Slatina - letiště

Zpět | Nahoru

Katalog vleček
Téma:
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Brněnské vlečky
Téma:
Brněnské vlečky
Brno sice nepatří mezi nejprůmyslovější města Česka, ale svojí velikostí se řadí na druhé místo po Praze a tomu odpovídá také poměrně vysoký počet průmyslový…
Druhé Brno
Téma:
Druhé Brno
Loader.load() Motto „Pod Brnem, které znám, je ještě jiné, větší, trochu špinavé, trochu popraskané, trochu zaprášenější“ Zpíval by určitě Kittc…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Jiří AmbrosČas: 9. 3. 2020, 22:32
Odhadovat dobu výstavby vlečky podle roku na pražci může být zavádějící. Vlečka vznikla spolu s letištěm už v 50. letech - pražce se mohly vyměnit (pravděpodobně jako náhrada původních dřevěných pražců) kdykoli později. Více informací k vlečce, včetně fotek z provozu, viz zde - https://www.brnak.net/index.php?id=slt_v4_txt



Stránka: